Åkte till Göteborg på jobbmässa

Som rubriken lyder så åkte jag på jobbmässa i Göteborg, skulle träffa Malin där men hon dissade mig för att umgås med sin mamma så Jag fick dra med mig den eminenta Sofia Axelsson.

Dagen började när tåget gick klockan 09:11, innan det levde jag knappt. På tåget mot Göteborg så var tågvärden en norsk mysfarbror som sa att klarälven borde heta trysilälven med tanke på att det är där den kommer ifrån. Det var mysigt tyckte vi.

Efter det kom vi fram till Göteborg, vi åt semlor på ett Café som hette Cappuccino, våran superba mysnorrman (sorsk) sa att man var tvungen att äta minst två med tanke på att det var fettisdagen, men det blev bara en för det är inte särskillt gott, inte enligt mig i alla fall. Efter det hittade jag Harry Potter Trollstavar på Science-Fiction bokhandeln, vilket var awesome av två anledningar, dels för att det fanns trollstavar och massa annat underbart (t ex. Tintins rymdraket från Månen tur och retur!) och sen för att jag brukade alltid handla där som liten grabb på internet! Vi hittade den botaniska trädgården med men kommer inte ihåg i vilken tur ordning.

Efter det begav vi oss till Svenska Mässan för att gå på Stora Jobbmässan. Det var mindre skoj, lång kö som fan och massa folk inne på själva mässan så man fick smått klaustrofobi! Sökte massa jobb, sen drog vi och käkade, begav oss efter det till Starbucks där vi av en slump men ändå inte mötte Malin. Efter det tåg, nu sova.

Vi står redo och väntar på bussen i Råtorp...

We're on a train...

Väl framme i Göteborg kände jag att det var dags att "strike a pose" så att säga.

Kände att jag var väldigt sofistikerad!


Trollstavar!


Rymdraket! (och mer stavar)

Önskade om ett jobb i den botaniskaträdgården.

Åt en semla, dokumenterades noga.

Jobbmässan hade inte den roligaste kön...


...det var inte mycket bättre där inne.


Väl på Starbucks träffade vi Malin, enda bilden som kunde tas.


På väg hem...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mådde lite illa när jag såg kön och allt folk :(

2012-02-22 @ 17:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0