Arbetsförmedlingen... Usch och fy

Nej, detär fan inte lätt det här. Blir friskt irriterad på de där inkompetenta idioterna.


Jag fick en kallelse att vara där den 6 april, kom dit, det var stängt. Åkte till norge igår, innan jag drog åkte jag förbi för att se om de hade öppet för att meddela dom om att jag åker till norge som de sa till mig att göra. men det var ju stängt med tanke på att det var röd dag.


Skickade ett mail och förklarade att jag inte kunde vara där den 6e och att jag drog till Norge för att söka sommarjobb. Fick detta till svar:

"Hej Gabriel,

Det är inte okej att vara i Norge och söka jobb om du inte har fått ett okej
ifrån oss på AF  innan.. har du fått det? Du behöver snarast besöka AF och
skriva på ett underlag för en jobbcoach.."


Ibland funderar jag på att skriva en arg insändare, typ det hulken gör när han blir sur.


Lou Ferrigno skickar en arg insändare.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Skriv insändare! Det är dags dom börjar sköta sitt jobb och framför allt att lära sig vad deras arbete går ut på. Det verkar inte som de har en aning om vad de sysslar med där borta på Arbetsförmedlingen.

2012-04-10 @ 15:51:21
URL: http://sofiaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med, känns mest som om de bara hittar på en massa konstiga regler bara för sakens skull...!

Varför skulle inte ett email räcka..?

Du har ju varit där för att meddela detta. Om dom ger

dig en kallelse ett datum när det är stängt är det knappast DITT fel.

2012-04-10 @ 22:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0