Kontoret - AKA Svenska The Office

Ja, nu har jag sett Kontoret som är Sveriges och TV4:as variant av The Office. För att ge mitt utlåtande kan jag ju säga att det är ju inte dåligt men man har ju sett mer eller mindre exakt samma sak 2 gånger innan.

Inget kommer ju att slå den Brittiska versionen men den Amerikanska var också riktigt bra i de tidigare säsongerna innan den gick utför och inte blev värd att följa längre. Det som de två efterföljarna dock lyckats med tycker jag, är att ge både Michael och Ove en egen personlighet än vad David hade (Cheferna alltså) även om de härstammar från samma grund, att vara pinsamma. 

Jag känner dock när jag ser det här att karaktären Ove Sundberg är väldigt utjatad, redan i Solsidan och jag kan inte påstå att jag får något mer sug efter att sett den Svenska varianten utan snarare ett sug efter att se den överlägsna Brittiska varianten!

Michael Scott, Ove Sundberg och den klart överlägsna David Brent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0