Storebror 2012

Nu tycker jag att rubriken var så fyndig att det är värt att nämna vad som är så fyndigt. Jo, jag hade ju ett inlägg som ägde en rubrik "Big Brother 2012" och nu när det är dags att skriva om det igen kan jag ju inte använda samma rubrik så jag körde en liten översättningsvariant, fancy.

Nej, nu ska det snackas om Big Brother, jag har sett hela veckan, följt det in i den minsta detalj. Och utlåtandet blir att det är bra mycket bättre start än 2011. Startfältet är mer varierat med starkare personligheter som vågar ta för sig mer från start istället för att som förra året behöva vänta en längre period för att känna sig bekväma. 

Det bästa tillskottet i år är ju helt klart bloggaren Hanna Widerstedt som leverar hög irritantionsfaktor och underhållning på samma gång. Det är underbart att se hur hon går den otroligt vidriga Marcell på nerverna och hur hon ställer till med kaos i mer eller mindre varje avsnitt. Sen husets stjärna och min personliga favorit Tenny, finns ju ingen skönare deltagare någonsin, han är mys.

Mina irritationsmoment ligger helt klart hos deltagaren Marcell som går runt och klagar på bloggaren Hanna, vilket är förståligt men när han själv säger att han är lärare och vet hur man hanterar personer så tycker jag han borde visa det också, istället för att bete sig som en problemelev när han springer runt och retar upp den som kräver uppmärksamhet, tycker han är söt och lustig som bryter mot reglerna och trycker på den där jävla knappen och sedan blir avundsjuk när de skickar in en kille med snarlikt namn som tjejerna i huset tycker är bra mycket snyggare än han. Det finns ett till störande moment i säsongen, det är deltagaren Jessica som är exakt som deltagaren Cilla från förra året, behöver nog inte gå in mer på det om man sett programmet.

I övrigt finner jag den här säsongen mer lovande än förra, det enda de behöver fixa är bättre uppdrag som de kan visa mer av, förhoppningsvis blir det mer av detta nästa vecka.

Så var det, mina tankar om Big Brother 2012, trevligt, ja, trevligt.
Tenny 4 lajf <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0